mandag den 21. januar 2013

Grøntsager med kylling stegt i rød karry pasta


Denne lækre grøntsagsmix fik vi i dag til aftensmad. Mums, den smagte fantastisk og så er der også til madpakken imorgen.
Jeg eksperimenterede med smagen og brugte en frisk Clara Friis pære i retten og jeg kan kun konstatere-det var mine smagsløg meget glade for ;-)

Du får kalorieværdien med, så du nemt kan anvende retten i forbindelse med min kaloriebuffet.
Energi pr.100 g: 101 kcal fordelt på protein=8,7 kulhydrat=7,1 fedt=4,7
pr. portion på 300 g er der 303 kcal og en hel masse livsvigtige vitaminer og mineraler.





Du skal bruge:  ( til ca 6 personer)
500 g kyllingebryst
200 g hvidkål
2 store guleroder 
500 g portobello svampe
1 rød peberfrugt
1 stk Clara Friis pære (grøn og fast)
1 spsk rød karry pasta (fra Thai butikken)
300 g brocolli
4 spsk olivenolie
2 spsk fiskesous
Sesamfrø, salt, peber
Frisk koriander

Fremgangsmåde:
Skær kyllingekødet i stimler og steg det i karry pastaen. Mens kyllingen steger, snittes alle grøntsager i grove firkanter. Brocollien skæres ud i små buketter og pocheres i lidt vand eller i mikroovnen i ca 3-5 min. 
Når kyllingen er stegt hældes den snittede hvidkål ned i gryden (panden), røres forsigtigt rund og steges i ca. 5 min. Hæld det hele i en skål og stil til side.
Resten af grønstagerne og pæren steges hver for sig i ca. 3-5 min så de stadig har "bid."
Grøntsagerne røres forsigtigt sammen i en gryde, overhældes med fiskesous.
Smag til med salt og peber.
Anret med frisk koriander og drys med lidt sesamfrø.

Velbekomme :)




Ingen kommentarer :

Send en kommentar