fredag den 8. marts 2013

Nyhed om proteinrig kost fra Kræftens Bekæmpelse


Hej folkens,
Det er fredag og fridag! Jeg sad derfor her til morgen med min favorit kop kaffe med chokolade smag, efter at jeg havde spist dagens morgenmad (læs: proteinrige morgenmad bestående af 100 g stegt kyllingbryst, mikroovnbagt skrambleæg og en tynd skive af mit højprotein rugbrød). Vanen tro, tjekkede jeg min indbakke på min ipad og stødte på et nyhedsbrev fra Kræftens Bekæmpelse (ja, man skal jo følge med-man er jo sygeplejerske ;-)) 
Det var meget tankevækkende at læse artiklen, som handler om "Tvivl, om protein forebygger fedme," hvor en ny stor undersøgelse stiller spørgsmålstegn ved påstanden om protein forebygger fedme, også på længere sigt. Undersøgelsen, som Kræftens Bekæmpelse har været med til at lave, viser faktisk det stik modsatte... :-//
Med dagens indlæg ønsker jeg ikke at være dommer for hvad vi bør og ikke bør at spise-det bestemmer vi jo selv. Jeg synes alligevel det er sundt at kende alle facetter af de valg, som vi træffer her i livet, herunder et valg om noget så vigtigt som vores kost er for os. 
Jeg vil derfor dele denne artikel med jer, hvis ikke I allerede har læst den ;-)


Vil du vide mere, kan du læse om undersøgelsen her.

God læsning og god fredag! :-)


2 kommentarer :

  1. Ja, og nu må man heller ikke drikke kaffe eller spise brød,der har været varmet op til en vis varmegrad!
    Hvad skal man så?
    Svigermama.

    SvarSlet